"CRES - INSULA ACTIVA"
UDRUGA ZA RAZVOJ SPORTA, ZDRAVOG ŽIVOTA I EKOLOGIJE

Jedrenje -2007- Sailing
2007_04_09 Prva jedrilica u našoj Udruzi!!!

Prva jedrilica u našoj Udruzi je neočekivano postala- Seawing ''Bura''. Neobičnog izgleda i nepoznate kategorije, u iščekivanju mora i vjetra, dogo je stajala i čekala neka bolja vremena. Zahvaljujemo se gospodinu iz Slovenije, gostu naše Marine koji ju je odlučio donirati i spasiti je zle sudbine. 10.05. smo počeli sa popravkom nosača smjernika i sanacijom sitnih ogrebotina pa se uskoro nadamo i probnoj vožnji, a sve zainteresirane za klasični način jedrenja pozivamo da nam se pridruže!!!

2007_10_27 REFULADA - Creska regata
I ove godine je JK Reful - Cres organizirao REFULADU - cresku "seljačku" regatu na kojoj snage odmjeravaju lokalni jedriličari.
Inače je regatno polje do Valuna i nazad, ali zbog bonace nije preostalo ništa drugo nego napraviti kratko "štap" polje...
Došli smo predstaviti "Cres-Insulu activu", po prvi put!
Kad smo preuzeli jedrilicu i kad se naš skiper Marin počeo derati:"Ovo veliko na sredini-to vam je glavno jedro-a ovo ispred-to je genova..." svi ostali su nas čudno pogledali i počeli se smijati :)
Vozilo se na brodovima Jeaneau One Design, natjecalo se 8 posada. Regatno polje je postavljeno ispred Karaule, kako smo mi surferi, možemo reći da jedrimo "kod kuče".
...došlo je vrijeme za ugasiti motore...
U 11.05 kreće regata, "4" odrađuje kaznu zbog preranog starta okretom oko gumenjaka, ispred njih je "10", a iza njih je "8". Mi ("9") pratimo favorite "5" i "2" koji traže vjetar, a vjetra nigdje... Marin zabranjuje hodanje, ljuljanje, i bilo kakvo puhanje u vjetar...pažljivo se gleda površina mora u potrazi za bavicom-prvim pokazateljem vjetra. Stižemo "2", skiper je otac jedinog creskog olimpijca, pitamo se tko je koga naučio jedriti :) Išli smo direktno na bovu, pola ekipa se odlučilo "bliže obali" tražiti vjetar.
Nakon 33 minute smo napokon prešli otprilike kilometar do prve bove, prvi su "2" i "5" ali "2" dira bovu i radi kazneni krug, "5" misli da je neka taktika pa grškom kreće za njom, mi se čudimo što se događa i lagano ih sustižemo... Što je najgore, po bonaci to traje i traje, a kad se jednom izgubi inercija, brodu treba dugo da opet krene...
Tako ih stiže "12", struja brže nosi od vjetra pa je bove trebalo stvarno pažljivo obilaziti...
...bilo je napeto, na kraju je sve ostalo po starom, "2-5-12" ali sad jedan uz drugog započinju igre, jedan drugome zaklanjaju vjetar i izvode neke taktike i nadmudrivanja o kolima pojma nemamo, odlaze tražit vjetar "vani", mi i dalje direktno na bovu...
...stiže nas "11", imali su zalet i uletjeli su u našu zavjetrinu i usporili, dugo smo vozili bok uz bok i zezali se, a onda su se ipak probili naprijed... "Vani" "2-12-5", nakon svakog prebacivanja jedra se pozicije mjenjaju i teško je raspoznati tko je bliži bovi... Nakon sat vremena se "2" približava drugoj bovi, čini se kako ih nitko ne može stići, ali vjetar svako toliko "zapuše ovdje a stane tamo", pa je ova mirna utrka ustvari prava ludnica :)
"5-11-12" za njima na bovu, možeš biti prvi ali ako nemaš dovoljni kut da prođeš bovu-moraš još jednom u vjetar pa se prividno vodstvo gubi... I onda iznenađenje, pored nas delfin lovi ribu a mi sanjamo kako bi bilo dobro da nas malo pogura da nismo baš zadnji... "5-12-2" su daleko ispred nas, ali vjetar mjenja i mi mjenjamo stranu, njihov plus se pretvara u minus, sa "4" i ostalima "jurišamo" naprijed...
Bova se odvezuje, gumenjak je zamjenjuje, protesti padaju kao kiša, ponovo "2" i "5" prvi na bovi, rame uz rame, bok uz bok, jedan kreče direkt na bovu, drugi se odvaja "vani"... Marin se drži plana, najsporije, ali direkt na bovu, ispred nas "2" zaklanja put i tražimo prednost, odbijaju i tjeraju nas još više u orcu, ali pravila su pravila i moraju nas propustiti-i onda strka po brodu, mjenjaj stranu...zbog "sukoba" smo usporili ali nastavljamo direkt na bovu... Nakon toga se probijamo prvi!!! Ali svi smo iz nekih različitih smjerova sa različitim vjetrovima pa se do ulaska ne zna pobjednik.
Iza nas su "4", "2" i "12" (izvan slike-skroz lijevo).
!!!POBJEDILI SMO!!!
Iza nas se odvijala prava drama, "4" ulazi druga, a "12" je prestigla "2" "za dlaku", "vani" su ulovili dovoljno vjetra da inercijom ulete kao treći na cilj!
Prvi put na "Refuladi" i odmah PRVO MJESTO! Početnička sreća ili znanje - svejedno - ali da će surferi pobijediti najbolje creske jedriličare, he he, tome se nismo nadali :) Onima koji nisu prošli kroz cilj kako su planirali je ostalo samo da priznaju: "POPUŠILI SMO"
Zahvaljujemo se jedinoj ekipi koja se sjetila odmah čestitati, odmah smo poželjeli da drugi put oni osvoje pehar :) Bonaca nas je prisilila da se snađemo u "opipavanju" vjetra, možda bez ovih najlončića nebi bili prvi... ...tužan trenutak kad smo trebali napustiti ove super jedrilice , napravljene su za more i vjetar a ne da tu stoje zavezane, kad bi barem mogli napraviti barem još jedan đir umjesto nagrade...
Organizator JK Reful - Cres i ACI Marina Cres su se dobro pobrinuli da nas ugoste... Naš skiper Marin Rušpić preuzima nagradu za prvo mjesto, drugo mjesto preuzima Neven Kruljac "4" a treće Paolo Grižan "12". REFULADA 2007
PRVO MJESTO:
CRES_INSULA ACTIVA
Skiper: Marin Rušpić
Posada:
Morena Marković
Ive Popov
Domeniko Surdić

2007_12_13 Nastavak popravka nosača kormila...
Kako jedrilicu godinama nitko nije održavao, raspao se sistem nosača kormila. Umjesto od drva, napravljen je i postavljen dio od inoxa, uz dosta muke jer je prilaz zatvoren "kabinom".
Popravak je uspio, nastavili smo i sa popravkom sitnih rupa, te malo uljepšali izgled same jedrilice.
Iako ovog ljeta nismo stigli popraviti i isprobati jedrilicu, nadamo se da će u 2008 g. Bura tj. Activa I kako smo je preimenovali, napokon zaploviti morem :)

Jedrenje :   2009   2008   2007    : Sailing

VAŠI KOMENTARI..?

"Cres-Insula activa"
Since 2006
Ekologija - Ecology
Zdrav zivot - Healthy life
Sport
Croatia - Hrvatska

Copyright 2006-2008 © Cres-Insula activa. All rights reserved.
Webmaster: Domenico S.
Photo: Domenico S.
Text: Domenico S.

Click here to view "Sailing" stats...